Mijn leven in 20 vragen

10:00


Ik vind het altijd heerlijk om tags in te vullen, puur omdat het best wel ontspannend is en je dingen over jezelf te weten komt die je nog niet wist en je je er echt toe moet zetten om er over na te denken. De standaard antwoorden zijn natuurlijk niet leuk om te lezen. Dit is mijn leven in twintig vragen:


Wat is je lievelingskleur?
Mijn lievelingskleur is oprecht babyroze. Ik ben verliefd op alles in die kleur vooral in combinatie met grijs. Het is niet zo dat ik later mijn hele huis zo zou inrichten hoor, dan zou ik op safe spelen en grijs combineren met wit en dan bijvoorbeeld met donker blauwe accentjes. Maar mijn telefoon is roze, mijn notitieboekjes zijn roze en als ik iets ga schilderen of tekenen kies ik negen van de tien keer voor een roze kleurtje om mee te beginnen.

Wat is je favoriete nummer?
Mijn favoriete nummer is op dit moment Shape of you van Ed Sheeran. Sowieso hou ik van alles wat Ed Sheeran maakt, ik baal dan ook ontzettend dat ik niet naar zijn concert ga binnenkort.

Wat is jouw droom carrière?
Docent Beeldende Kunst, natuurlijk. Ik ga er nog een keer een blogje aan wijden wat het precies inhoudt want dat is waar ik op dit moment het meeste tijd in steek. Op het einde van dit schooljaar hoop ik mijn propedeuse te halen en over te gaan naar het tweede leerjaar.

Waar zou je op jezelf willen wonen?
Op dit moment woon ik bij mijn ouders thuis in Roermond en ga ik naar school in Maastricht. Dit bevalt me goed want de reis afstand is goed te doen. Ik denk ook wel dat ik eigenlijk ergens in Roermond zal blijven hangen als het zo ver is dat ik samen ga wonen met mijn vriend.




Wat is je favoriete manier om te reizen?
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik dit jaar al twee reizen op de planning staan namelijk Mexico en Kroatië. Een keer met het vliegtuig en een keer met de auto. En ik moet zeggen dat ik het allebei heerlijk vind. Ik reis ook dagelijks met de trein en dat is goed te doen zolang NS gewoon op de normale manier de treinen laat rijden.

Wat doe je in je vrije tijd?
Als ik niet met school bezig ben doe ik graag leuke dingen met mijn vriend of vriendinnen. Daarnaast ben ik ook enorm verslaafd aan Netflix. En bloggen natuurlijk.

Wat zijn je favoriete kledingwinkels?
H&M, Vero Moda, Only en The Sting. Hier vind ik altijd wel leuke kleding. Ik heb de laatste tijd eigenlijk niet heel veel nieuwe kleding gekocht, ik ben aan het wachten op de voorjaarsitems en zomerkleding die nieuw in de winkels komen te hangen. Mijn zomergarderobe is namelijk wel toe aan een flinke boost.

Naar welk concert zou je graag gaan?
Ed Sheeran! Maar helaas was ik te laat om kaartjes te kopen voor het concert. Binnenkort ga ik naar het concert van Guus Meeuwis. Ik vind Guus Meeuwis niet de allerbeste artiest van Nederland, maar ga er meer heen voor de gezelligheid en de sfeer.

Wat is je favoriete theesmaak?
Ik ben niet zo'n grote theedrinker, maar als ik moet kiezen kies ik voor verse muntthee omdat ik dat toch wel ontzettend lekker vind. Daarnaast hou ik ook van fruitthee zoals bosvruchten, citroen of sinaasappel.

Verzamel je iets?
Vroeger 'spaarde' ik edelstenen, diddleblaadjes en pokemonkaarten. Lekker rebels dus. Nu spaar ik eigenlijk niets dan herinneringen zoals foto's en aandenkens. De foto's verspreid ik over de lijstjes die ik in mijn kamer heb staan of in de grote doos die ik al heb sinds dat ik kind ben waar dus ook nog tekeningen inzitten van vroeger en allerlei aandenkens aan dingen die ik mee heb gemaakt. Leuke en minder leuke.

Je slaapt niet zonder…
Een heleboel kussens. Ik slaap altijd op een hele grote stapel kussens zodat mijn hoofd lekker hoog ligt. Ik weet dat het niet erg goed is voor de stand van je nek omdat het kan verkrampen, maar zonder minimaal twee kussens kom ik gewoon echt niet in slaap omdat het voor mij dan lijkt alsof ik plat op mijn matras lig met mijn hoofd.



Als je 1 miljoen euro zou krijgen, helemaal voor jou alleen, wat zou je er dan mee doen?
Als dat voor mij alleen is zou ik het nooit opkrijgen, dat is een ding wat zeker is. Ik zou er allereerst een hele dure lange vakantie van boeken samen met mijn vriend. En mijn ouders een deel geven. Daarnaast zou ik dan mijn studielening aflossen en de rest van mijn studie daarvan betalen. Ook zou ik een auto kopen en mijn eigen droomhuis laten bouwen. Ook wil ik een gedeelte aan goede doelen geven.

Wat is je favoriete seizoen?
De zomer. Ik ben echt iemand die er intens van kan genieten om op het terras te zitten in de zon met een lekkere cocktail, of te zwemmen in de zee en daarna ontzettend bruin te bakken op het strand, dus geef mij maar een flinke portie zomer (het liefst het hele jaar door).

Slaap je met de deur open of dicht?
Met de deur dicht. Al was dat vroeger anders, ik sliep vroeger namelijk met de deur open en een lamp aan omdat ik ontzettend bang was in het donker. Nu kan ik het niet uitstaan als er bijvoorbeeld een lamp op de gang nog aan is en mijn deur niet helemaal dicht is. Grappig hoe dingen kunnen veranderen op een redelijk korte tijd.

Wat eet je het liefst?
Pasta carbonara, dat is echt mijn ultimate favorite. Zeker als mijn vader het maakt met spekjes, champignons en een hele berg geraspte kaas. Het water loopt me alweer in de mond. Daarnaast hou ik ook ontzettend van mijn nieuwe gezonde ontbijtje dat ik sinds een aantal weken ontdekt heb: kwark/(griekse)yoghurt met honing, granola en blauwe bessen. Hmmmm.

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik ben begonnen met bloggen om vooral mijn creativiteit kwijt te kunnen die ik op mijn vorige opleiding nogal veel had. Nu ik op de kunstacademie zit merk ik dat mijn creativiteit in veel andere dingen gaat zitten en ik daarom nogal veel dips heb wat bloggen betreft. Het is jammer maar ik denk niet dat ik het bloggen ooit helemaal zou kunnen opgeven, er is altijd een bepaald moment dat het weer begint met kriebelen.

Heb je een abonnement op een tijdschrift?
Op dit moment niet. Ik had vroeger een abonnement op de Girlz!, wat ik ontzettend leuk vond. Op een gegeven moment werd ik daar wat te oud voor en heb ik het opgezegd. Ik vind het op vakantie wel altijd heerlijk om roddelblaadjes te lezen zoals de party, ook vind ik Vriendin wel een leuk tijdschrift mede door de persoonlijke verhalen.

Wat deed je gisteravond om 12 uur?
Toen lag ik te slapen omdat ik vanochtend vroeg op moest. Ik lag namelijk om 10.00 al in bed, af en toe vind ik dat echt heerlijk.

Wat is je favoriete parfum?
Daisy van Marc Jacobs is echt mijn favoriete parfum ooit. Op dit moment heb ik hem niet maar ik ben wel van plan om hem binnenkort weer aan te gaan schaffen.

Zo, dat was een flinke tag! Wat is het heerlijk om jezelf eens een flink interview te geven met vragen waar je normaal niet over nadenkt. Ik haalde deze tag trouwens van de website van Anne, kijk daar vooral ook even voor super leuke antwoorden! Als je hem zelf overneemt laat me dat dan even weten zodat ik ook jouw antwoorden kan lezen!



Liefs, Denise




You Might Also Like

0 reacties