☆ Mexico deel 1 ☆

09:00


Ik ben weer terug in Nederland en wat was het fantastisch! Ik heb het enorm naar mijn zin gehad met heerlijk weer, lekker eten en drinken uit een kokosnoot. 

Dertien dagen zon, zee, strand en palmbomen in Mexico, dat is waar ik de afgelopen dagen was. Zoals je kunt zien aan de foto's was het echt fantastisch. Ik heb mooie dingen gedaan en gezien die ik waarschijnlijk niet snel nog eens zal meemaken. Ik ga nog een blogpost schrijven over de dingen die je echt moet doen en moet zien als je in Mexico bent maar nu eerst het eerste deel van mijn vakantie-diary. 


Op zondagmorgen 23 april 8:00 vertrekken we naar het vliegveld in Keulen, dat klinkt heel ver weg voor velen van jullie, maar voor ons is het maar een uurtje met de auto. De vlucht is om 12:00 en voor dat we echt gaan moeten we natuurlijk nog inchecken, door alle douane-stress zien te komen en nog eten omdat het vliegtuig eten nooit echt lekker is. Gelukkig hebben we nog drie uur tijd en zijn we heel snel door alle beveiliging op het vliegveld heen. Het vliegtuig heeft geen vertraging dus precies om 12.00 vliegen we naar het warme Cancun. 


Elf uur later (23.00 NL tijd) komen we aan, in Mexico is het op dat moment 16.00 's middags. Het tijdsverschil is groot en lastig. We moeten lang wachten op onze koffers en daarna kunnen we eindelijk de bus in waar we mee naar ons hotel gebracht worden. Een uur later (00:00 NL tijd - 17:00 MEX tijd) komen we aan in het hotel. Het eerste wat opvalt is dat het een heel groot hotel is met heel veel natuur. Het hotel is niet gewoon een blok me 100 kamers, het zijn allemaal losse gebouwen waar de kamers in liggen. We besluiten eerst naar onze hotelkamer te gaan om ons om te kleden en daarna te gaan eten omdat we nogal honger hebben. Na het eten besluiten we meteen de cocktails uit te proberen die we vanwege onze all-inclusive gewoon gratis kunnen drinken. Ik begin bij de bovenste: Pina Colada. Om 23.00 zijn we moe, we besluiten naar bed te gaan en goed uit te rusten, in Nederland is het dan 6:00 s' ochtends. 


Dinsdagochtend staan we op en genieten we van een heerlijk ontbijtje, daarna liggen we de hele dag aan het zwembad om zo snel mogelijk bruin te worden. Dit is aardig goed gelukt, al zeg ik het zelf, haha. In de avond rond 18.30 hebben we een afspraak met Veronique, een mevrouw die al 12 jaar in Mexico woont, maar van origine Nederlands is en dat ook nog steeds spreekt. Ze boekt excursies rechtstreeks bij de aanbieders zodat je een stuk goedkoper uit bent dan via TUI of andere bedrijven, heel handig en wat is het fijn om even Nederlands te kunnen praten. We besluiten deze avond naar Playa del Carmen te gaan, waar we onder andere Shrek en Spiderman tegen het lijf lopen. 


Woensdag hebben we onze eerste excursie namelijk de Jeepsafari, die uiteindelijk stopt in Sian Ka'an, het grootste natuurreservaat van Mexico. Daar vertrek je op een bootje over de oceaan die bij het natuurreservaat hoort om dolfijnen en zeeschildpadden te spotten en te snorkelen. Het is prachtig, werkelijk het mooiste stukje wereld wat ik ooit heb gezien. Alsof je op een onbewoond eiland bent, zo mooi. Als afsluiter eten we marquesitas, een soort pannenkoek met nutela maar dan is de deeg knapperig. Het is super lekker en echt Mexicaans. Deze excursie duurde de hele dag, dus we komen 's avonds om 19.30 pas terug in het hotel, we kleden ons om en gaan weer heerlijk eten in het buffetrestaurant. 


Donderdag, vrijdag en zaterdag gaan we naar het strand en kijken onze ogen uit. Het is nog mooier dan we ons hadden voorgesteld. Het zand is echt wit en de zee is echt blauw. Het strand is meters lang en meters breedt, ik denk dat je het je bijna niet kunt voorstellen als je er nog nooit bent geweest. Palmbomen dienen als parasollen en als klap op de vuurpijl zijn er prachtige plekjes om foto's te maken. Ook op het strand drinken we heerlijke cocktails en eten we in het beachrestaurant. De dag wordt afgesloten met een duik in het zwembad om het zand af te spoelen. 

Morgen kun je in deel twee lezen wat we nog meer deden: we bezochten onder andere Chichen Itza, een Xenote, Cancun en Isla Mejuras. 


Liefs, 
☆ Denise 

You Might Also Like

12 reacties

  1. Wat prachtig! Zo te zien heb je het geweldig gehad! Zwemmen met dolfijnen en zeeschildpadden, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad een geweldige vakantie :)

      Verwijderen
  2. Ik ben ook een paar jaar terug in Mexico geweest. Was ook voor mij een mooie ervaring. Ik ben benieuwd wat je van Cancun, ik vond het een droom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niet echt in Cancun zelf geweest... ik ben er met de bus naartoe gegaan en van daar uit met de boot over naar Isla Mejures. Cancun zelf heb ik dus niet echt gezien, maar van een afstandje was het al een prachtige stad :)

      Verwijderen
  3. Mexico, een land die nog op mijn lijstje staat en hij blijft zeker staan want wat zien je foto's er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker laten staan!! Het is een droom waar je in terecht komt :)

      Verwijderen
  4. Ha ik lees je nu via Firefox op mijn Mac. Klopt het dat je wel een betere lay kan gebruiken? Off-topic, dat besef ik. Ik kan je daarmee helpen.
    En jaloers op je vakantie... Zwemmen met dolfijnen staat heel hoog op mijn wensenlijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt ja, op google Chrome ziet hij er vrij goed uit maar op andere browsers werkt het nog niet allemaal naar behoren. Ik zal je een mail sturen om te kijken of iets voor elkaar kunnen betekenen. :)

      Verwijderen
  5. Wat heerlijk!! Aan je enthousiasme te lezen heb je het geweldig gehad! Fijn. Ik ben nog nootlit in Mexico geweest, maar lijkt mij echt prachtig daar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja het was geweldig en inderdaad ook prachtig, alsof je midden in een film zit.

      Verwijderen
  6. Wat een prachtige plaatjes, vooral de stranden zien er geweldig uit. Ik ben nog nooit in Mexico geweest, maar het lijkt me een geweldige vakantiebestemming.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker op je lijst zetten! De stranden zien eruit alsof ze rechtstreeks uit een film komen. Je waant je op een onbewoond eiland. :)

      Verwijderen