☆ Mexico deel 2 ☆

10:00


Gisteren konden jullie het eerste deel lezen van mijn vakantie in Mexico, en vandaag is het tijd voor deel twee. Lees dus snel verder!



Op zondag 30 april hebben we een excursie naar Chichen Itza. Een maya-dorp waar nog heel veel van over is. We hebben een privegids deze dag: Ruben. Hij rijdt ons naar de bestemming en vertelt heel veel over de tempels die de Maya's oud gebouwd hebben. We lunchen in een echt Maya-restaurant waar ze niet Mexicaans koken maar Mayaans. Daarna gaan we naar een Xenote: een soort grot die aan de bovenkant open is waarin je kunt zwemmen, het water is zuiverend en zuivert zichzelf door de mineralen en kristallen die in het water zitten. Het is koud water maar prachtig om in te zwemmen. Na het bezoek aan het prachtig 'waterpretpark' rijden we weer terug naar het hotel. 


Maandag en dinsdag hebben we weer een zwemdagje waar we weer genieten van de zon en proberen zo bruin mogelijk te worden. Op dinsdag hebben we een toptemperatuur: 41 graden staat er smiddags om 14.00 op de temperatuurmeter. Het is onwijs heet en het is dan ook heel fijn om af en toe af te kunnen koelen in het zwembad of in de zee. We maken een prachtige wandeling langs het strand en 's avonds eten we Mexicaans in het Mexicaanse restaurant aan het strand. 


Woensdag besluiten we onze laatste excursie te plannen: een bezoek aan het Isla Mejuras of te wel het eiland van de vrouwen. Het is echt een eiland die je in films ziet, overal om je heen is strand en water, kleine smalle straatjes met felgekleurde huisjes. Beachrestaurantjes, cafeetjes en cocktails die je drinkt uit kokosnoten. We huurden een golfkarretje, heel populair op het eiland, waarmee we binnen twee uur het hele eiland rondrijden. 


We maken onze oversteek terug naar Cancun met de catamaran dat zo'n halfuurtje duurt en gaan daarna met de bus terug naar Playa del Carmen. Hier eten we de grootste en beste hamburgers van Las Vegas en New York. De eigenaar heeft hier ook een restaurant geopend. En oh-my-god, inderdaad, ze hebben gelijk het is echt de allerlekkerste (en allergrootste) hamburger die ik ooit gegeten heb. 


Donderdag is onze laatste dag. Om 14.00 's middags worden we opgehaald met de bus om terug te gaan richting het vliegveld. We staan vroeg op en gaan meteen ontbijten, daarna besluiten we nog twee uurtjes te genieten van het zwembad, het is zo rustig dat we het zwembad nog een hele tijd voor ons alleen hebben. Daarna is het tijd voor de laatste douche, en het laatste eten in het buffetrestaurant. We vertrekken richting het vliegveld in Cancun. Om 18.00 is onze vlucht terug maar als we daar aankomen zien we dat het vliegtuig een uur vertraging heeft. Uiteindelijk vertrekken we pas om 19.30. Een nachtvlucht is een stuk fijner als een vlucht overdag, de tijd gaat sneller doordat je beter en langer kunt slapen. 


Vrijdag komen we om 13.00 aan in Keulen, we hebben snel onze koffers en zijn dus rond 14.15 al thuis. Ik besluit mijn vakantie af te sluiten met het bevrijdingsfestival in Roermond, en nu valt het eigenlijk pas op hoe bruin ik ben geworden als ik alle witte Nederlandse huidjes voorbij zie komen. Ik ben na 13 dagen eindelijk weer herenigt met mijn vriend, tijd voor een feestje. Om 03:00 's nachts ben ik pas thuis, maar voor mij is het nog vroeg namelijk 20.00 in Mexicaanse tijd. Zaterdag is het dus tijd om uit te jet-leggen. 

Inmiddels is het dus weer maandag en is mijn jetlag bijna weg. Ik heb een fantastische vakantie gehad met hoogtepunten die ik niet snel meer vergeet. Mijn vriend heeft besloten dat hij deze reis ook nog een keer wilt maken omdat hij nog nooit zover heeft gereisd. Tijd dus om de spaarrekening weer aan te gaan vullen en flink sparen voor de volgende reis naar Mexico over een aantal jaar.  

Liefs, 
☆ Denise

You Might Also Like

0 reacties